Sådan stemmer du

Fødevareforbundet NNF har forhandlet din overenskomst på plads med Dansk Erhverv. Den skal du stemme ja eller nej til.

Sådan stemmer du:

Afstemningen foregår elektronisk. Hvis du har tilmeldt dig e-post fra Fødevareforbundet NNF, vil du modtage en besked i din e-boks med et link til afstemningen, ellers vil du modtage en mail med et link.

Har du slettet din besked eller ikke modtaget den?

Er du kommet til at slette din besked i e-boks eller din mail med afstemningsinfo, eller har du ikke fået den, kan du klikke her og stemme med dit nem-id.

Har du spørgsmål, kan du kontakte Fødevareforbundet NNF på telefon 3818 7272.

Sidste frist for afgivelse af din stemme er d. 11. april 2023 kl.12:00 og resultatet foreligger d. 12. april 2023.

Du har stemmeret, når du er medlem af Fødevareforbundet NNF og:

• Arbejder under en af de overenskomster, der er forhandlet
  • Er ledig, men senest har arbejdet under en af de overenskomster, der er forhandlet
  • Er efterlønsmodtager på fleksibel efterløn og på afstemningstidspunktet arbejder under en af de overenskomster, der er forhandlet
  • Er elev og arbejder under en af de overenskomster, der er forhandlet.

Én samlet overenskomst

Det er ikke kun din overenskomst, der skal stemmes om i den nærmeste fremtid.

Ca. 600.000 privatansatte lønmodtagere skal have ny overenskomst. På nogle områder er man blevet enige om en aftale, mens det har været umuligt andre steder.

Forligsmanden har samlet alle de indgåede forlig, samt vilkårene for at forny de overenskomster, hvor parterne ikke har kunnet blive enige, i et mæglingsforslag, som der skal stemmes om.

Afstemningen foregår som én samlet afstemning. Enten bliver det et ja over hele linjen, eller også er det nej for alle de lønmodtagere, som mæglingsforslaget omfatter.